Nu vreau succesul in cariera! Vreau mantuirea sufletelor!

luni, 25 aprilie 2016

Postul Mare - Săptămâna a patra, a cincea și a șasea


Iată-ne în fața Săptămânii Patimilor. Acest Mare Post a fost, din punctul meu de vedere, mai ușor comparativ cu cele din alți ani. Nu știu de ce, și nici nu vreau să mă axez pe acest aspect. Vreau să mă bucur de fiecare moment și să fructific toate lucrurile bune din viața mea. 
În acest Post am trecut prin momente opuse ca trăire, de la bine la greu, de la fericire la tristețe, am fost sus, iar apoi am căzut. Dar sunt mai puternică și mai încrezătoare decât credeam că voi fi. 
În aceste săptămâni am încercat să mă țin de obiectivele pe care mi le-am propus, nu am reușit întru totul, dar perseverez.
Referitor la citirea Psaltirii, Părintele Paisie Olaru spunea: „Diavolii se tem de psalmi pentru ca, cine se roaga cu psalmi, ii arde pe diavoli ca si cu o sabie de foc. Mare putere are Psaltirea asupra duhurilor rele. Cu acestea parintii de demult faceau minuni si alungau duhurile rele din oameni. Iar daca unii nu citesc Psaltirea pentru ca se tem de ispite, acestia sunt crestini fricosi, care vor sa iasa la lupta cu diavolii fara arme. Or, daca nu avem arme bune la noi, diavolul ne dezarmeaza si ne ia prizonieri, adica ne face robi ai pacatelor, spre osanda. Psaltirea unita cu postul si smerenia sunt cele mai puternice arme impotriva diavolilor. Cu acestea, sfintii izgoneau diavolii din lume si coborau pe ingeri pe pamant. Ca cine citeste psalmi imita pe ingeri si canta impreuna cu ei. (…) Psaltirea unita cu postul si cu smerenia sunt cele mai puternice arme impotriva diavolilor.”
În plus, Sfântul Ioan Gură de Aur le preciza tuturor că „nici o vreme nu este piedică pentru citirea dumnezeieştilor Scripturi; acest lucru poate fi săvârşit nu numai acasă, ci şi când mergem în piaţă, şi când călătorim, şi când ne aflăm în compania multora” (Omilii la Facere, XXXV, II).

O săptămână ușoară și cu folos duhovnicesc vă doresc!

2 comentarii:

Loredana spunea...

Hristos a inviat, draga mea!

Anca spunea...

Adevărat a înviat! :)