Nu vreau succesul in cariera! Vreau mantuirea sufletelor!

luni, 28 martie 2016

Postul Mare - Săptamâna a doua


A trecut și cea de-a doua săptămână din acest post. Pentru mine a fost puțin mai bună decât prima, în sensul că am reușit în mare parte să duc la bun sfârșit o parte din obiectivele pe care mi le-am propus. Astfel:
- am citit 3 catisme din Psaltire. Mă încarca pozitiv citirea psalmilor. Dar nu e ușor!
„Unii se laudă cu căruţele lor, alţii cu caii lor, iar noi ne lăudăm cu numele Domnului Dumnezeului nostru.” Ps. 19,8
- în ziua Praznicului Bunei Vestiri am citit acatistul acestei sărbători. 
„Apărătoare Doamnă, mulţumiri pentru biruinţă, izbăvindu-ne din nevoi aducem ţie, Născătoare de Dumnezeu, noi robii tăi. Ci ca ceea ce ai stăpânire nebiruită, slobozeşte-ne pe noi dintru toate nevoile, ca să strigăm ţie: Bucură-te Mireasă, purururea Fecioară!“
Atât am reușit la acest punct. Dar îmi amintesc mereu că eu zilnic am trei acatiste...copiii mei.
- din Biblie nu am citit zilnic, dar în medie am citit mai multe capitole decât mi-am propus.
- săptămâna trecută nu am vizitat nici o mănăstire, dar...am fost azi la o mănastire despre care voi povesti săptămâna viitoare.
- cu copiii nu am reușit nimic să fac...au fost prea bolnavi ca să mai fie receptivi și la astfel de activități. Dar am câte ceva în minte...sper să le captez atenția săptămâna asta.
- am reușit să tac ... mare lucru! Au fost câteva momente în care chiar aveam de ripostat...dar am tăcut! Și bine am făcut! De-aș reuși să fac asta mai des...

Când postiţi, nu fiti trişti, ca făţarnicii; că ei își smolesc fețele, ca să se arate oamenilor că postesc... Tu însă, când posteşti, unge capul şi fața ta o spală, ca să nu te arăți oamenilor că posteşti” (Mt. 6, 16-18).

Niciun comentariu: